Innan någon öppnade passade årets sommarjobbare på att ”posea” lite på SSJ-rälsen.
Gangsta.
De tröttnade snabbt på livet som modestars och gick över till stuntmannabranschen istället.
Så kom Oskar och ville vara med. Det fick han…
…men nöjde sig med att hoppa med lätta steg mellan slipersena. Fast det är ganska lurigt det också!
Väl inne var det dags för det roligaste av allt; putsa rälsen.
Vissa tröttnar fort…
Idag var det en lugn dag. Sådana behövs också ibland, så vi får busa lite med varandra.
Mitt i allt busandet ställde dock Johnny en viktig fråga till Gun rörande staniolpapper.
Oskar fokuserar, trots att det är enklare att köra 4-5 tåg samtidigt detta år. Ensam. När du är två personer kan du teoretiskt köra 10 tåg samtidigt. Fast banan och dess förare mår bäst av sex…
För den intresserade hade Johan gjort ett litet museum om Schultzes bana och hur han byggde och körde. Det fanns också en visningsmonter samt en bänk med gamla prylar från Schultze.
Här är bänken med ställverk, rangerspårplaner, byggnader och styrsystemet Swac-2.
Så var det dags att gå hem för dagen, men först en till pose. Här i Styrhytten.