Vi börjar med att visa hur årets skyltfönster på Turistbyrån i Ljungby såg ut. Harry Potters berömda Hogwarts Express delade utrymme med dioramor och en pedagogisk demonstration i byggnation av vegetation, det vill säga hur man kan bygga ett modellträd.
Schultze fick ett eget bord där modellbyggnader från EHJ, Essotorp-Hult Järnväg visades upp.
En mobil-bild på Johan som äter.
På en sommarvisning fick vi ett par bilder till vårt Schultze-arkiv. Här under vaccination på VibroVerken, sedermera Dynapac, i början på 60-talet.
Pipan är viktig för koncentrationen. Det var någon gång under denna tid som Schultze påbörjade bygget av sin bana ADJ II i källaren på Vibehus, Bolmstadvägen i Ljungby. Även där var pipan ett viktigt inslag för att behålla koncentrationen.
Dessa Peco-motorer, PL-10, är inte av bästa sort, men fungerar ok när de planmonteras utan banvall, så som gjort i Magasinet.
Dessa Peco-motorer, PL-11, överhettas lätt och smälter, om man gör cirka 10 direkta omläggningar.
Dessa arbetstrallor har digitaliserats och försetts med svart kapell för att skydda eventuella spadar och hackor som körs runt på banan.
Lelle sitter i Styrhytten och kör under en sommarvisning.
I april 2011 revs de sista delarna av Skåne Smålands Järnväg upp i Ljungby. Här är linjen riven, precis utanför vår byggnad, gamla Plastfabriken. Till vänster syns dock grannens byggnad. G Möllers Chark.
Slipers på hög.
Tonny Målare har (nästan) avslutat bakgrundmålningen på ADJ-banan. Här syns en hamn i bakgrunden.
En tågtårta åts med glädje upp i april.
Lika som bär, eller lika som bör? Båda gillar att snickra och bygga med tåg. Att köra tåg i Styrhytten går inte av för hackor det heller!
Sista bilden på den tyska byn? Denna ska byggas om till tyskt, jag menar danskt berg. Togs i april.
Ett glatt gäng, från vänster ordförande Anders, landskapare Angelika, landskapsarkitekt Bodo, Bolmen-historiker Siwert och kassör Roy.
En bild på Ceres där ett godståg just är på ingång.