Ljungby Hembygdsförening var på "kompisbesök" och lyssnade inledningsvis…
…till Anders som berätta kort om föreningen och historien bakom. Allt under Guns kritiska öga och öra. (Hon blundade med ett öga och det andra örat stod intill väggen)
Därefter lite vandring runt banan på egen hand.
Vi förbjuder ingen att ta bilder. Vi lever inte på 1900-talet där TågCentralens Censurbyrå övervakar allt och alla. Vi tillåter att bilder visas. Det är därför du kan sitta framför din dator och se på dessa bilder och läsa just detta om de bilder som du just nu ser. Där ser man!
Vy från Stenfors. Långt bak i svart keps syns Danne.
Krille i rött och Jonte tittar fram till höger.
Roys bana får alla köra idag. Det gillade hembygdsföreningen.
Ifall tåget går för fort, och kanske spårar ur och det börjar läcka olja ur loket så är det bra att ha en rulle papper till handa.
Ett arbete som tar tid. Limma fast lysdioder i ställverk och förbinda anoderna med gul kabel. Detta är nya Bellevue/Stenfors-ställverket. Ponera att ställverket har 18 växlar Det innebär att 18*2 lysdioder ska monteras = 36. Ha då i åtanke att Aston kommer ha drygt 50 växlar = 100 lysdioder. "Det är ju lysande".
Om det är en slaggkulle från Guffes kolgruva, som hamnat på fel ställe, eller en keps, ja det är en svår bedömning som kräver proffs och spaningsverksamhet av TÄPO.
Krille jobbar på "TågCentralens Ärliga sPionOrganisation". Besläktade i rakt nedstigande led med SÄPO i Sverige och SÄPANK i Ankeborg.