Dagen före första sommarvisningen måste tågen funka och praktikanter läras upp.
Gun funderar på om hon ska använda dammsugaren eller städvagnen…
…till att snygga till utanför. Något som Tomas och Egon redan påbörjat.
Bli stödmedlem-papper skulle klippas. 2-i-1-lösning som det heter.
Mer körning, här med Axel, Egon och Per-Erik.
Roy och Anders planerar det strukturella i ekonomiska redovisningar m.m. Tobbe planerar det strukturella på sin egen tågbana – och så försöker han få igång en kameravagn.
Håkan kontrollerar växelns omläggning. Det är lämpligt om sådant fungerar innan visningar börjar. Dock, det är ju byggvisningar, så lite fel kan bara vara roligt. Då får besökarna se hur en modelljärnväg egentligen fungerar…
Bengt servar lok. Ett tufft, svettigt arbete som kräver att man släcker törsten med några flak läskeblask. I framkant ligger Rocos och Fleischmanns sprängskisser med gamla lok och växlar. Artikelnummren i katalogerna har tyvärr bytts ut – varför man får använda sig av en överföringstabell, jmf. överföringsspår. Om en sådan tabell finns låter vi dock vara osagt just nu…
Idag var det ingen som hann med att fika! Det var helt enkelt ett pressat schema.
Istället blev det en ångloksutställning. Ett svart lok med vedeldad brasa, med inbyggd restaurangvagn står på spåret. Det rör sig lite dåligt, troligen på grund av brister i ett stag. Som de säger i SOS Sällskapsresan: "Det var ett tåg som brast, ett stag alltså…".
Från vänster: Förste verkställande korvserveringssenapsutsprutare, En glad passagerare och En solbränd grillkorv som jobbar som lokförare och korvuppläggarlärling.
Via ett webbverktyg som Johan fixat kunde Håkan och Anders boka in de dagar som de vill ta emot besökare på.