Lelle bryter upp räls och lägger in isoleringsbleck på Astons bangård.
Danne monterar en ny typ av indikering. Då vi testat och insett att samtliga Pecos indikeringar antingen är krångliga att montera (om man ska montera 200 stycken) eller brister i driftsäkerhet har vi valt att strunta i allt vad indikeringar heter från Peco och istället…
…köra med traditionella mikrobrytare för industribruk. Direkt från Elfa. Kvalité.
Oskar och Thomas lägger nya växlar och motorer och indikeringar och flyttar avkopplingsskenor.
Snygg bild. En levande bild från det gamla Sverige. Till vänster syns en gammal Fleischmann-växel med motor som vi byter mot ny Pecoväxel med en PL-11 motor samt mikrobrytarindikering. Vi har bestämt oss för att gilla PL-11, men en utvärdering får ni inte ännu. Den som väntar på något gott…
Vems hand kan detta vara?
Egons såklart. Som finlirar på vår utställningsbana som finns att beskåda på turistbyrån i Ljungby centrum under vintern 2008-2009.
En del omläggning görs på Aston efter en något ändrad spårplan. Dels gör vi en mjukare infart till magasinet och dels lägger vi in en växel som Schultze hade men som vi saknade, och som krävs om man ska kunna använda Astons bangård fullt ut.
PL-11 och mikrobrytare från Elfa. En småtrevlig kombination.