Historien om Deltas lokstall
Under Astons utfart ligger Deltas underjordiska lokstall strategiskt placerat. Det klarar av alla typer av bomber. Som synes fattas en skorsten. Det finns en mycket naturlig, […]
Under Astons utfart ligger Deltas underjordiska lokstall strategiskt placerat. Det klarar av alla typer av bomber. Som synes fattas en skorsten. Det finns en mycket naturlig, […]
Den gamla Rivarossi-vändskivan är bytt mot en ny Heljan. Detta på grund av problem med kortslutningar i den gamla. Johan har det inte lätt. Att […]
Vi börjar denna kväll med lite landskapsbilder. På bilden Astonkurvan. Snart finns det mer landskap än räls. På de flesta modelljärnvägar […]
Tonny kom ner och målade vidare på väggen, eh, världen såklart. Trädtester. Dito. Vy över ADJ. I förgrunden Ceres station. I bakgrunden […]
Bengt arbetar vidare på Aston. Han använder sig uppenbarligen av två borrmaskiner varför hela arbetet borde gå dubbelt så snabbt, men det visade […]
Istället för att fota får Johan köra tåg, något han gillar, nästan lika mycket som att äta Banana Split. Peter pratar med ett gäng […]
Det är bäst att plugga på lite fakta om oss själva så vi vet vad vi ska säga när det kommer besökare! Finn Ett Fel. Staffan, Egon och […]
Lika intresserade besökare i helt olika åldrar som blickar ut över… …Ceres. Vy, och tågmöte vid Schultzes villa Vibehus. Lelle kör och […]
Idag var det avslutning och vi besöktet Torpa Bystuga & Omnibus. Notera Volvos gamla logotype; symbolen för det manliga könet. Staffan och Håkan var […]
Bengt och Johan arbetar vidare på Aston. På Aston finns ett lokstall med förlängd ramp, först placerad på ett sådant sätt att det […]