Det alldeles nybyggda industrispåret mellan Ceres och Guffe, höjer sig en aning. Kommer att bli mycket effektfullt.
Även banvallslimmning måste göras. På de stora stationsområdena och andra öppna platser används kork. Här är underlag limmat för Stenfors lokstall, som syns till höger, av Johan.
Peter, i sin tur, fäster underlag för spår till Guffe Kolgruva.
Danne har påbörjat spårläggningen av industrispåret mellan Ceres och Guffe. Ni vet den där effektfulll höjden.
Egon skär till Ceres-berget.
Håkans, och Jontes, uppfinning för växelmotorer är bra! Det enda problemet är att någon måste bygga varje växelplatta och sedan montera på växeln. För det mesta(läs: alltid) blir det Håkan som får göra det. Uppfinningen är ju faktiskt hans hjärtebarn…
…och visst verkar han nöjd med resultaten.
Bengt fortsätter arbetet från Öppet Hus, att lägga räls på Stenfors.
Christoffer, som främst arbetar med husrenovering, studerar gamla bilder från Schultzes tid. Snart skall han påbörja renoveringen av Guffes krossningsverk.
Efter allt hårt slit måste Jonte och Håkan, ja alla, fika….
…och visst har vi roligt då. Det tyckte i alla fall Danne och Bengt.