Bättre nu! Bultarna bytta och brickor betäcker baskonstruktionen.
Kjell väger sig själv…nej han väger in konstruktionen.
Godkänt? OBS Inget fusk!
Johan ritade ut hur de gamla skivorna för testbana ska sågas ut.
Det har anlänt en rälsbuss Y6, men släpet ligger kvar i asken. Bengt testade ljud- och ljusfunktioner.
Den gick fint i Spiralen…
…under tiden sågade Sillen ut skivorna…
…och Bengt tyckte det behövdes lite olja.
Första profilskivan skruvas upp.
Johan håller. Bodo är nöjd. "Som Wunderland", sade han.
Danne anslöt och arbetet med skivorna fortsatte.
I verkstaden stod Håkan och Oskar. De letade efter någon reservdel.
Ett långt Märklin-tåg provkördes.
Tomas såg på när Tobbe körde Oskars tåg med Tomas kontroll. Tomas har "lån-sponsrat" kontrollen, eller donerat. Han har köpt upp sig till en större. Vi får fråga honom vid nästa tillfälle.
Tobbe provar ut en skiva som ska utgöra kurvan. Danne markerar "grid-linjer" som motsvaras av linjer på ritningen.
Danne skyndar nogsamt.
Nu har klockan slagit 23:01 och här ska det bli en kurva.
Stigningar kan räknas ut med datorn vid vilken position som helst. Då får man en perfekt stigning.
Tomas fick uppgiften att såga, inte snett vilket inte är så lätt, då bandsågsbladet är lite snett.
Det finns bara ett ord. Koncentration och perfektion. Hoppsan, det blev visst 2.
Så här blev normalspårets varv.
Den sågade skivan klossas in.
Ja, klockan är väl halv 12, men den var 01:01, en ny dag. Då tar vi också nya krafter 🙂