Våra tågförberedelser. Datorerna spelade faktiskt en viktig roll i skyltproduktionen. Dessutom: inga tävlingar utan lokpapper och 1-X-2-frågor.
Trätågen får i år en extra stor yta att köra på. Fritt fram för alla lokförare. Tack Micki för sponsring!
Dylta putsades mycket fin av Åke från Anderstorp.
Och naturligtvis, tågen ställdes upp i magasinet. Sommarens visningar är räddade!
Nyhet för i år var är en försmak på vad som komma skall. Bolmenbananbygget hade ordnat ett Bolmenrum med utställning och uppvisning av påbörjad testbana.
På kvällen åkte alla (utom våra 5 duktiga praktikanter – de fick, men tackade nej) till Ohs för att åka Ohsabanan och grilla lite. Det första vi såg var vår egen banderoll som hängt där under sommaren.
Dagen efter Ohs, söndag, hängde Sillen upp samma banderoll han monterat ned tidgare, men på ett annat hus, eller rättare sagt annan mark.
I Ohs fanns en tysk modelljärnväg under jubileumsveckan. Här i skala G. Livliga diskussioner tog fart huruvida vi ska bygga om Schultzes bana alt. bygga Bolmenbanan i denna skala. Nej! Vi tar en ny bild istället.
Vi var ju här för att åka ånglok! Det till vänster, det drog vårt tåg.
Roy åker, Egon åker, Åke åker.
Sillen åker. Bodo åker. Båda ler och ser nöjda ut.
Rune åker. Gun ropar till Oskar, som ber henne dämpa rösten för att inte överrösta det fina ångloksljudet. Bengt tittar oroligt på.
Gänget börjar samla sig för att få lite specialguidning av en lokförare, om just ånglok.
Tåget gjorde uppehåll för omrangering, dvs. loket bytte sida och drog tåget baklänges hem igen. Danne och Lelle luftar sig lite på perrongen.
Alla måste vi städa. På visningar måste vi rengöra svart, skitig räls och här måste man slagga ur.