Inför ett Öppet Hus måste lokalen städas, något vi sällan (läs: aldrig) gör annars. Krille och Danne ingick i första golvstädarplutonen…
Kabel hänger under Delta.
Inför Öppet Hus gjorde vi, där det ej är färdigställt, en tillfällig elinkoppling. Under Ceres är den dock redan färdig. Notera att växelmotorn till höger är en av få monterade efter vårt egna specialsystem. De sitter monterade på en liten platta för snabb bortkoppling vid servicebehov.
Peter kontrollerar lokets gångegenskaper vid Ceres västra infart.
Roland Forsman, boendes i Kungälv, studerar och jämför Uno Miltons modelljärnväg med Wunderlands dito. Han konstaterar att Milton har anamat den landskapsteknik han själv förespråkar.
Vår konstnär och bakgrundmålare Tonny diskuterar nästa steg i bakgrundsmålningen med Roland.
Tobbe monterar in tillfällig transformator för växelstyrning på Guffe.
Rengöring och testkörning av de digitaliserade loken. Dessutom måste vi rengöra drygt 300 meter räls, ett drygt arbete… Kanske borde ett specialtåg byggas för rälstvättning!?
Rengöringståg på väg ut ur Spiralen.
Grundstommen för Ceres/Bellevue/Hulabäck-berget har monterats.
Efter mycket hårda prover har vi kommit fram till att Pecos korsväxlar inte håller samma kvalité som de vanliga. Vi måste hitta ett bättre alternativ efter Öppet Hus!
En järnväg utan industrier är väl ingen järnväg?